onsdag 20 november 2013

Home is wherever I'm with you

Det är med hatkärlek jag lämnar den här staden ikväll, hela två månader innan jag egentligen skulle ha åkt hem. Till er rånare som har förstört så mycket för mig och många andra: FUCK YOU. Och angående home is wherever I'm with you så menar jag med tryggheten. Eller i alla fall att det känns tryggare. Och det ska bli så jävla skönt.

Men förutom min negativa inledning så vill jag återigen påminna er alla om hur mycket jag älskar den här staden. Mina vänner här. Träden, restaurangerna, mataffärerna, rödvinet, barerna, gatorna, byggnaderna, trottoarerna, alla mönster, street art, färger, kontraster mellan husen. Det känns ledsamt att åka men jag måste komma härifrån och försöka smälta vad som hänt mig. En dag kommer jag att återvända men det kommer att dröja. Och under den väntan kan jag drömma om allt jag älskar med den här staden. För jag älskar mycket. Nästan allt.

Buenos Aires, jag älskar dig för att du...


… kan visa mig utsikter som den här ...


… kan få mig att sukta efter maträtter som den här ...


… har så många färgglada byggnader ...


… ger mig fina träd att fotografera …


… målar väggar i alla möjliga kulörer ...


… ständigt visar mig vackra kyrkor …


… har träd som dessa på varenda gata ...


… kan ge mig ännu fler utsiktsplatser ...


… blandar färgerna på ett så fint sätt ...


… erbjuder mig lemonad på i princip varje kafé jag besöker …


… visar viktiga statements med street art i Palermo Soho ...


… ger mig ett oändligt utbud av viner från bland annat Mendoza och San Juan i alla matbutiker ...


… bara tar 60 pesos för 1 liter corona och för att jag får sätta mig precis var jag vill ...


… sätter lite färg på en vanlig tegelvägg och plötsligt blir den ännu finare ...


… ger mig parker som Parque Centenario i Caballito, Central Park släng dig i väggen ...


… bjuder på god mat och den bästa mexikanska maten ...


… blandar byggnader och träd på såna här fina sätt ….


… fixar roliga saker för oss turister att fota ...


… har världens vackraste träd ...


… visar mig avenyer som Avenida Libertador som jag aldrig tröttnar på ...


… ger mig grymma platser att sola på ...


… kommer med roliga installationer …


… erbjuder ännu fler mysiga kaféer …


… får mig att känna mig lekfull med alla färger och all street art ...


… gav mig kanske min roligaste bild någonsin ...


… fick mig att träffa Adriana år 2011 och år 2013 ...


… får mig att vilja fota allt natt som dag, nykter som inte lika nykter …

Te Amo
Siempre




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar