måndag 9 september 2013

Gatan Salvador

Fortsättning på två föregående inlägg.

Kan gissa på att jag spenderade mer än hälften av min tid i området Palermo Soho när jag befann mig i Buenos Aires. Soho är området där det finns gott om indenpendent designers och priserna är... ja jag ska inte ljuga, väldigt höga. I ett land som för övrigt är så billigt är det förvånansvärt nog svårt att hitta billig shopping. Plånboken skriker men jag jublar ändå, som den shoppinggalning jag är. På den här gatan finns affären Casa Chic och just den affären ligger typ bara ett block från Plaza Serrano som utgör själva centrumet i Palermo Soho (dit alla går och förar på torsdagar som är den största festdagen i Buenos Aires.) Casa Chic har mitt favoritmärke (argentinskt) som heter Kosiuko. Affären har även en doft som är så god att affären är värd att besöka bara för luktsinnets skull. Förutom kläder, och den fantastiska doften, så hittar du söta fluffiga kuddar, doftljus, servis och mycket mycket mer. Ett annat favoritmärke vid namn Ayres hittar du också på gatan Salvador och utbudet är typ baskläder samt skor och väskor och jag vill köpa allt.

Men såklart erbjuder Salvador så mycket mer än bara kläder. Som fantastiska caféer. Käka mozarellasallad och drick lemonad och avsluta med en minibakelse på La Salamandra (ligger mitt emot casa chic). Är du ett big fan av dulce de leche kan du köpa med dig en burk därifrån. Felicidad är ett nyöppnat café (det första som öppnades ligger i Las Cañitas och måste erkänna att jag tycker om det bättre). Casa chic, La Salamandra och Felicidad ligger på samma block och där hittar du även Mark's coffee house and deli. Ett sjukt hypat café, lite väl kan jag tycka. Enligt mig skulle Buenos Aires kunna vara känt enbart för sina caféer där inget är det andra likt. Men jämfört med många andra caféer så känns Mark's coffee house rätt tråkigt men det är alltid fullsmockat. Faktiskt så fullsmockat att jag aldrig gick dit på tre månader under mitt första besök i staden. Första besöket var i år men kanske inget att jubla för. Eller så hade jag otur. Du gör som du vill men snälla prioritera Felicidad och La Salamandra!


Till och med servetterna är glada på Felicidad

Besitos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar