onsdag 4 september 2013

Gatan Charcas

Oändliga gator är vad du hittar i Buenos Aires. Välj en och gör den till din favorit, gå på upptäcktsfärd. Eller välj flera.
Får jag välja tre gator jag skulle hänga på varje dag skulle det vara Charcas, Nicaragua och El Salvador. Ja, du har tänkt rätt, två av tre gator är döpta efter Centralamerika. Två av dem råkar även ligga i Palermo Soho som tillsammans med Las Cañitas tillhör favoritområdena. Det första mer exploaterat än det andra. För att inte skriva världens längsta inlägg får jag dela upp mina favvogator på tre inlägg. Låt oss börja med Charcas.

På Charcas hittar du...
-  Supermercadon där jag alltid handlade. Där köpte jag rödvinet Lopez Malbec 2011 (år 2011) som blev mitt favoritvin, det är det fortfarande. Ligger typ ett block från korsningen Charcas/Agüero.
- En av mina favoritbutiker som ligger någonstans mellan gatan Agüero och avenida Coronel díaz. Affären har typ ett av varje plagg och du kommer vilja ha allt. Hängt där en hel del. Med tanke på ekonomiska kriser som kommer och går så är det svårt att veta vad som ska finnas kvar när det kommer till affärer. Men den här godingen fanns 2011 och även tidigare i år. Rätt säker på att den kommer hänga med ett tag till. Kika förbi vetja!
- Victorias icecream som ligger på hörnan Charcas/Coronel díaz, där du kan käka glass i stora (eller små) lass, ta den med kokos.
- En restaurang som är hög i tak med gröna väggar. Attans att jag inte kommer ihåg namnet! Men du kommer dit genom att traska upp ett eller två blocks till. Den ligger på vänster sida (när du står med ryggen mot Coronel díaz) . Beställ bife de lomo, papas provenzal och drick Lopez Malbec 2011. Och när du ätit en bit av steken kommer du aldrig vilja äta något annat i ditt liv.
- Och såklart mycket, mycket mer! Som flera mysiga butiker med inredning, kläder, you name it. Smockat med restauranger. Gå på Charcas ner mot Recoleta eller åt andra hållet och så kommer du så småningom till Palermo Soho om du korsar några gator. Värt.



Charcas, nos vemos pronto.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar