måndag 2 december 2013

Frukost i Soho

Jag har min argentinska vän Nacho att tacka för mycket. Inte bara för att han är en så fin vän utan också för alla grymma ställen, med en fantastisk variation, som han har visat mig i Buenos Aires. Hann tyvärr inte umgås så mycket med honom som jag velat den här gången men vi hann med frukost ute två gånger. Under min sista dag i staden gick vi till Le Pain Quotidien (Armenia 1641, Palermo Soho) som antagligen finns i bland annat i USA och Belgien (har jag för mig…) Som vanligt ännu ett ställe jag i efterhand sörjer att jag inte upptäckt tidigare. Industriell inredning, fantastisk lokal och fantastisk utomhusplats. Finns ett flertal frukostmenyer att välja mellan och bröd ingår i princip i alla, kanske inte vad alla älskar men det är ju vanligt, typ det enda, man verkar äta till frukost i Argentina. Eller i alla fall utifrån den bilden jag har fått. För 60 pesos (ca 65 kr skulle jag tippa på) fick jag äppel-och ingefärsjuice (läs: fräsch), pain au chocolate (just det stod faktiskt på franska och inte spanska på menyn vill jag minnas), en latte och diverse brödsorter. Nom nom. Och såklart dulce de leche och andra söta tillbehör till brödet. Vi satt utomhus i sällskap med den ljumna luften och en vägg full med plantor, maten serverades på marmorbord och jag ville köpa all inredning som fanns. Kanske inte världens bästa frukost, föredrar nog Natural Deli MEN ändå värt ett besök för lokalens skull. Och för juicens skull. Och marmorborden.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar